مشاوره و خدمات مهندسی و مدیریت ساخت

پروانه ساخت،اجرا،اخذ پایان کار تا کلید تحویل توسط مهندسین مجرب پایه یک سازمان نظام مهندسی

مشاوره و خدمات مهندسی و مدیریت ساخت

پروانه ساخت،اجرا،اخذ پایان کار تا کلید تحویل توسط مهندسین مجرب پایه یک سازمان نظام مهندسی

مشاوره و خدمات مهندسی و مدیریت ساخت

انجام کلیه خدمات مهندسی با مجوز رسمی از وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان :
- تهیه نقشه های اولیه ویلا، مسکونی، مجتمع تفریحی،مجتمع مسکونی، آپارتمان و..
- تهیه پروانه ساختمانی و امور اداری در شهرداری ها و دهیاری ها و نظام مهندسی و..
- ساخت و اجرا توسط اکیپ اجرایی مناسب
- برآورد ریالی اجرا قبل از شروع و مدیریت هزینه
- مشاوره تخصصی با حضور متخصص و کارشناس ارشد درحوزه حقوقی و املاک و مستغلات قبل از خرید، قبل از ساخت، حین ساخت و قبل از فروش

پیام های کوتاه
پیوندها
با توجه به مصائب ساختمان سازی از ضوابط پرپیچ و خم اداری تهیه پروانه از ابتدای کار و در حین اجرا تا پایان کار گرفته و مصائب ساخت و غیره در قیاس با سود بانکی ۲۰ درصد سالیانه، بسیار کم و در حقیقت ناچیز است، لذا بدون در نظر گرفتن عوامل تاثیرگزار دیگر مثل نرخ ارز، ابتدا بساکن این نرخ سود ساخت ناکافی و دارای ریسک اقتصادی است(در قیاس با سود بانکی) لذا فی الذاته قیمت مسکن دارای پتانسیل حداقل ۱۵ تا ۲۰ درصدی افزایش را در دل خود دارد که سالهاست این پتانسیل به حد اعلای ظرفیت خود رسیده است.

حالیه اگر افزایش نرخ ارز را که موجب افزایش قیمت مصالح ساختمانی می شود که شده، در نظر بگیریم (معادل افزایش نرخ ارز یعنی حدود ۲۰ درصد نسبت به ابتدای شش ماهه دوم سال۹۶) به اضافه پتانسیل ذاتی افزایش قیمت که حدود ۲۰ درصد میباشد، به عدد۴۰ درصد افزایش خواهیم رسید. 

به بیانی دیگر افزایش قیمت مسکن در حال حاضر  آمادگی اوج ۴۰ درصدی را خواهد داشت، و از طرفی تقاضا همچنان وجود دارد و تنها و تنها عامل بازدارنده فعلی عدم توان بخش عمده تقاضا از یک طرف، و وجود سود ۲۰ درصدی بانکی از طرف دیگر سدی(بنظر نگارنده متزلزل ) در برابر افزایش قیمت، ایجاد کرده که با هر موج روانی و هیجانی اقتصادی و حضور تقاضا در بازار آمادگی جهش را دارد، به مصداق اتفاقی که در دو سه ماه اخیر در پایتخت افتاد.

لذا از نظر اینجانب افزایش قیمت ۴۰ درصدی با این وضعیت ارز بهیچ عنوان حباب نبوده و تنها عوامل بازدارنده، موقتاً چون مُسَکِن در حال کنترل آن می باشند.

           مهندس حامد حسن نژاد

کارشناس ارشد مهندسی و مدیریت ساخت

                    پایه ۱ عمران 

                      اسفند96



برگرفته از:............http://hsn-eng.blog.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۰۷

نظرات  (۲)

با سلام منزل ما داخل کوچه 2 متری واقع است که بنگاهی اقدام به خریداری منزل انتهایی کوچه ما نموده و پس از تخریب در حال ساخت ان بصورت غیر مهندسی و غیر مجاز می باشند ، در حال حاظر دیوار مشترک بین مارا کاملا تراشیده اند که باعث نازک شدن دیوار منزل ماشده و از لحاظ سروصدا هم مشکل ساز هستند و به علت نبود حفاظ امکان سقوط اشیاء و مصالح به داخل حیاط منزل ما نیز هست ، در صورت تکمیل ساخت این واحد 4 طبقه  نور کافی به منزل ما نمیرسه و از پشت بامشون هم کاملا به حیاط ما مشرف خواهند شد و جدا از خطر جانی که برای ساکنین اینده این ساختمان و منزل ما که مجاورشون هست ( به علت ساخت و ساز غیر اصولی ) داره باعث تراکم بسیار زیاد جمعیت در این کوچه و شلوغی و سروصدا و نبود جای پارک و ... خواهند شد ، بنده قصد دارم ازشون شکایت کنم لطفا راهنمایی کنید مراحل شکایت به چه صورتی هست که بتوانم جلوشون رو بگیرم چون شنیدم اکثرا با پرداخت جریمه ای به شهرداری بازهم به کارشون ادامه میدن  چه راه حلی رو پیشنهاد میکنین ؟
پاسخ:
سلام 
با شکایت کتبی در شهرداری منطقه و پیگیری آن شکایت از شهرداری منطقه و شهرداری مرکز به نتیجه میرسید. 
ببخشید دیر دیرم پیام شما را
۳۰ آبان ۹۸ ، ۰۰:۱۹ حامد حسن نژاد

ضمناً در صورتیکه پس از اعلام شکایت به شهرداری به نتیجه نرسیدید می توانید علیه کارفرما، نه مهندسین چون انها مقصر نیستند بر علیه کارفرما به مراجع قضایی شکایت کرده حکم توقیف عملیات ساختمانی را بگیرید که در ان صورت دادگاه به شهرداری ابلاغ نموده و یقینا شهرداری ناچار به تمکین شده و نسبت به پلمپ کارگاه تا کسب رضایت از شاکیان اقدام خواهد نمود. همه این موارد در صورتیستکه مالک برخلاف مدلول پروانه نسبت به اضافه بنا در سطح یا ارتفاع یا جانمایی بنا اقدام کرده باشد.

در حالت کلی پیشنهاد  اینستکه با صلح و تفاهم و تعامل مشکلات منطقی بررسی شده و به توافقات مطلوب طرفین برسید. 

موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی