مشاوره و خدمات مهندسی و مدیریت ساخت

پروانه ساخت،اجرا،اخذ پایان کار تا کلید تحویل توسط مهندسین مجرب پایه یک سازمان نظام مهندسی

مشاوره و خدمات مهندسی و مدیریت ساخت

پروانه ساخت،اجرا،اخذ پایان کار تا کلید تحویل توسط مهندسین مجرب پایه یک سازمان نظام مهندسی

مشاوره و خدمات مهندسی و مدیریت ساخت

انجام کلیه خدمات مهندسی با مجوز رسمی از وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان :
- تهیه نقشه های اولیه ویلا، مسکونی، مجتمع تفریحی،مجتمع مسکونی، آپارتمان و..
- تهیه پروانه ساختمانی و امور اداری در شهرداری ها و دهیاری ها و نظام مهندسی و..
- ساخت و اجرا توسط اکیپ اجرایی مناسب
- برآورد ریالی اجرا قبل از شروع و مدیریت هزینه
- مشاوره تخصصی با حضور متخصص و کارشناس ارشد درحوزه حقوقی و املاک و مستغلات قبل از خرید، قبل از ساخت، حین ساخت و قبل از فروش

پیام های کوتاه
پیوندها

ماده 35 قانون نظام مهندسی چیست؟

پنجشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۴، ۰۴:۰۱ ب.ظ

ماده 34- شهرداریها و سایر مراجع صدور پروانه و کنترل و نظارت بر اجرای ساختمان و امور شهرسازی، مجریان ساختمانها و تأسیسات دولتی و عمومی، صاحبان حرفه های مهندسی ساختمان و شهرسازی و مالکان و کارفرمایان در شهرها، شهرکها و شهرستانها و سایر نقاط واقع در حوزه شمول مقررات ملی ساختمان و ضوابط و مقررات شهرسازی مکلفند مقررات ملی ساختمان را رعایت نمایند. عدم رعایت مقررات یاد شده و ضوابط و مقررات شهرسازی تخلف از این قانون محسوب میشود.

تبصره 1ـ وزارتخانه های مسکن و شهرسازی، کشور و صنایع مکلفند با توجه به امکانات و موقعیت هر محل، آن دسته از مصالح و اجزاء ساختمانی که باید به تأیید مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران برسد را طی فهرستهایی احصا و آگهی نمایند. از تاریخ اعلام، کلیه تولیدکنندگان و واردکنندگان و توزیع کنندگان مصالح و اجزای ساختمانی موظف به تولید و توزیع و استفاده از مصالح استاندارد شده خواهند بود.

تبصره 2ـ از تاریخ تصویب این قانون وزیر مسکن و شهرسازی به عضویت شورای عالی استاندارد منصوب میگردد.


ماده 35-مسئولیت نظارت عالیه بر اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و مقررات ملی ساختمان در طراحی و اجرای تمامی ساختمانها و طرحهای شهرسازی و عمرانی شهری که اجرای ضوابط و مقررات مزبور در مورد آنها الزامی است. بر عهده وزارت مسکن و شهرسازی خواهد بود. به منظور اعمال این نظارت مراجع و اشخاص یاد شده در ماده 34 موظفند در صورت درخواست حسب مورد اطلاعات و نقشه های فنی لازم را در اختیار وزارت مسکن و شهرسازی قرار دهند و در صورتی که وزارت یاد شده به تخلفی برخورد نماید. با ذکر دلایل و مستندات دستور اصلاح یا جلوگیری از ادامه کار را به مهندس مسئول نظارت و مرجع صدور پروانه ساختمانی ذیربط ابلاغ نماید و تا رفع تخلف، موضوع قابل پیگیری است. در اجرای این وظیفه کلیه مراجع ذیربط موظف به همکاری میباشند.

تبصره ـ این ماده شامل طرحهای وزارتخانه و سایر دستگاه های دولتی که دارای مقررات خاص میباشند، نمی‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۱۲

نظرات  (۸)

۰۷ تیر ۹۵ ، ۰۰:۲۱ حمیدرضا حسینی
أیا قانون یا اییننامه ای وجود دارد که صریحا بگوید که حرف اخر در مورد استحکام بِنَا و رعایت مقررات ملی ساختمان و اییننامه ٢٨٠٠ را ناظر میزنند. در ساختمانی، ماده ٣٥ تعدادی تخلف از م م س و ٢٨٠٠ را به شهرداری إعلام کرده ولی ناظر که خود قبلا به این تخلفات إذعان کتبی داشته بدون رفع تخلفات، در گزارش نهائی خود إعلام کرده که ممس و ٢٨٠٠ رعایت شده است. شهرداری هم این گزارش را برای صدور پایان کار قبول کرده. چه باید کرد؟ شورای انتظامی هم جواب نداده 
پاسخ:
باعرض سلام مهندس عذرخواهی میکنم بابت اینکه جواب شما رو دیر میدم. متاسفانه بدلیل مشکلات شخصی مدتی فرصت بازدید و بروز کردن وبلاگ رو نداشتم.
در خصوص سوال شما، اوقتی کارشناسان ماده 35 گزارش خلاف یا ایراداتی را به نظام مهندسی اعلام میکنند، نظام مهندسی به ناظرین و مجری مربوطه به استناد گزارش ماده35 اعلام کرده و درخواست گزارش ناظرین و مجری را خواهد داشت،لذا ناظر و مجری پاسخ خود را کتبا" به نظام مهندسی و رونوشت آن را به شهرداری (مرجع صدور پروانه ) خواهد داد،  لذا پس از دریافت گزارش از طرف مجری و ناظر اگر پاسخ آنها از طرف سازمان راضی کننه بود و مورد تایید قرار گرفت که خوب نظام مهندسی به نوعی پرونده را مختومه فرض میکند ، در غیر این صورت اگر موارد ایراد گرفته شده توسط ماده 35 در حد قابل اغماض نباشد ، ناظر و مجری به شورای انتظامی معرفی میگردند، لذا ادامه ماجرا در خصوص تبرئه شدن مهندسان ذیربط یا محکوم شدن از درجه 1 تا3 بستگی به شورای انتظامی دارد.
ضمنا" در خصوص استحکام بنا وفق قانون نظام مهندسی و شیوه نامه اجرایی که تا کنون جاری میباشد ، کارشناسان رسمی ماده 27 نظام مهندسی ساختمان آخرین تایید کنندگان استحکام بنای ساختمان هایی هستند که فاقد پروانه ساختمانی اجرا شده اند یا بناهایی که دارای توسعه بنای خارج از مدلول پروانه میباشند.
قانونگذار در ماده 21 آیین نامه ماده 33 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان تنها وظیفه ناظر را اجرای صحیح عملیات ساختمانی عنوان نموده ودرماده 22 همان آیین نامه ارائه گزارش پایانکار را فقط از لحاظ انطباق ساختمان با مشخصات مندرج در پروانه و نقشه‌ها و محاسبات فنی ضمیمه آن نظارت کرده را برای ناظر تکلیف نموده ومنطبق بر ماده 22 در ماده 23 تنها مواردی را که ناظر مکلف به ارائه گزارش میباشد را مشخص نموده وقانونگذار نه تنها هیچگونه تکلیفی را از جهت صدور گواهی استحکام برای ناظرینی که ساختمان تحت نظارت آنها منطبق بر مدول پروانه اجرا نگردیده مشخص ننموده بلکه حتی طبق ماده 26 همان آیین نامه و همچنین تبصره 7 ماده 100 قانون شهرداری ها معرفی مهندس ناظر متخلف به کمیته انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان جهت مجازات را لازم دانسته است .
۲۰ بهمن ۹۶ ، ۱۴:۲۳ مهندس فرزاد کریم نادر
با عرض سلام 
در ارتباط با بند آخر پاسخ داده شده در ارتباط با وظیفه ناظر(و در غیر این صورت ناظر ساختمان تایید کننده نهایی استحکام بنای ساختمان است.)لازم میدونم طبق نصح صریح قانون نقل قول کنم که مغایر پاسخ داده شده است

1- قانونگذار در ماده 21 آیین نامه ماده 33 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان تنها وظیفه ناظر را اجرای صحیح عملیات ساختمانی عنوان نموده ودرماده 22 همان آیین نامه ارائه گزارش پایانکار را فقط از لحاظ انطباق ساختمان با مشخصات مندرج در پروانه و نقشه‌ها و محاسبات فنی ضمیمه آن نظارت کرده را برای ناظر تکلیف نموده ومنطبق بر ماده 22 در ماده 23 تنها مواردی را که ناظر مکلف به ارائه گزارش میباشد را مشخص نموده وقانونگذار نه تنها هیچگونه تکلیفی را از جهت صدور گواهی استحکام برای ناظرینی که ساختمان تحت نظارت آنها منطبق بر مدول پروانه اجرا نگردیده مشخص ننموده بلکه حتی طبق ماده 26 همان آیین نامه و همچنین تبصره 7 ماده 100 قانون شهرداری ها معرفی مهندس ناظر متخلف به کمیته انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان جهت مجازات را لازم دانسته است .

پاسخ:
ممنون و سپاس بسیار زیاد از راهنمایی شما. درود. اصلاح می شود.
۲۰ مرداد ۹۷ ، ۱۳:۰۰ بهروز دولتیاری آذر
با سلام همسایه ضلع شرقی اینجانب برابر رضایت نامه ای که توافق کرده ایم مقررشده بود هر یک از ما رعایت 70 درصد پیشروی داشته باشیم ولی ذیننع علاوه بر 70درصد  حدود 50سانتیمتر در نمای ساختمان رومی جلو تر آمده و موجت سایه شده است آیا من میتانم طبق ماده قانون شهردای از نامبرده شکایت و پیگیری نمایم با تشکر
پاسخ:
سلام بله کافیست به سهرداری منطقه مراجعه کنید تا شما را راهنمایی کنند. البته همیشه پیشنهاد میشود با تعامل و بررسی منصفانه دوجانبه از سوی طرفین و همدلی، مسائل رفع گردد، ولی اگر برخلاف توافق رفتار شده و یا در هر صورت دیگر راهکار شما از طریق شهرداری منطقه است.
۱۵ فروردين ۹۸ ، ۲۰:۳۱ محمدرضا زارعی
سلام
در ماده ۳۴ نظام مهندسی تخلف شهرسازی را جرم اعلام کرده و حراست پرکنده را ب دادگاه فرستاده خواشمند است مرا راهنمایی فرمایید
پاسخ:
سلام ببخشید دیر پاسخ میدم 
متاسفانه نمیدانم موضوع و شرایط پرونده تان چطور است.لذا نمیتوانم پاسخ مناسبی داشته باشم. امیدوارم هر مسئله ای هست تا الان حل شده باشد. باز هم پوزش میطلبم بابت اینکه پیامتان را دیر دیدم.
دست شما درد نکنه
۲۲ دی ۹۹ ، ۰۸:۴۹ محمد مقدم

با سلام واحترام به عرض می رساند همسایه بنده اقدام به ساخت 100درصد بنا نموده واین عمل وی موجب سایه اندازی ساختمان بنده وطبعاً کسر قیمت فروش آن خواهدشد لذا به شهرداری شکایت نموده که کمیسیون ماده 100 تنها وی را بابت اضافه ساخت جریمه نموده وحکم به تخریب منزل بنده به علت عدم استحکام داده حال شما بفرمائید با این موضوع اینجانب چه باید بکنم ضمناً منزل بنده فقط یک طبقه است واضافه ساخت آن حدود 10مت آنهم بالکن ها است که هیچ مزاحمتی برای همسایه ندارد واین موضوع در مورد همه همسایه های دیگر هم وجود دارد 

پاسخ:
سلام پاسخ دادن بدون مشاهده وضعیت موجود و ضوابط منطقه و محله امکان پذیر نیست. اما ساده ترین راه اعتراض به آراء صادره هست. و اگر باب میلتان نبود و فکر میکنید همچنان محق هستید، شکایت نهایی از سازمانها و ارگانها معمولا" در دیوان عدالت اداری انجام میگیرد. با پوزش از پاسخ دیر.
۲۰ مهر ۰۰ ، ۱۰:۰۹ Mohammad hossein Metanat

سلام

مطالب بسیار عالی هستند. امیدوارم موفق باشید.

اگه تونستین به وبلاگ منم سری بزنین

https://metanat97.blog.ir/

باسلام.ساختمان ما در گوشه انتهایی یک کوی بن بست قرار دارد د ته کوی یک قطعه تجاری هست که نقشه ان طوریست که درب پارکینگ ما وساختمانمان به تنهایی درون یک کوچه 2در 4 متر قرار میگیرد.یعنی تصور کنید در ته یک کوی بن بست یک کوچه بن بست کوچک ایجاد میشود.ایا میتوان با شکایت وماده 35 یا 5 نقشه ملک تجاری را تغییر داد؟

پاسخ:
با سلام و پوزش بابت تاخیر، ماده 35 نظارت عالیه وزارت راه و شهرسازی بر عملکرد مهندسین نظام مهندسی است. شما باید از شهرداری منطقه پیگیری بفرمایید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی