مشاوره و خدمات مهندسی و مدیریت ساخت

پروانه ساخت،اجرا،اخذ پایان کار تا کلید تحویل توسط مهندسین مجرب پایه یک سازمان نظام مهندسی

مشاوره و خدمات مهندسی و مدیریت ساخت

پروانه ساخت،اجرا،اخذ پایان کار تا کلید تحویل توسط مهندسین مجرب پایه یک سازمان نظام مهندسی

مشاوره و خدمات مهندسی و مدیریت ساخت

انجام کلیه خدمات مهندسی با مجوز رسمی از وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان :
- تهیه نقشه های اولیه ویلا، مسکونی، مجتمع تفریحی،مجتمع مسکونی، آپارتمان و..
- تهیه پروانه ساختمانی و امور اداری در شهرداری ها و دهیاری ها و نظام مهندسی و..
- ساخت و اجرا توسط اکیپ اجرایی مناسب
- برآورد ریالی اجرا قبل از شروع و مدیریت هزینه
- مشاوره تخصصی با حضور متخصص و کارشناس ارشد درحوزه حقوقی و املاک و مستغلات قبل از خرید، قبل از ساخت، حین ساخت و قبل از فروش

پیام های کوتاه
پیوندها

یکی از خطوط مشی کاری و راهبردهای عملی سازمان نظام مهندسی ساختمان که توسط شورای مرکزی تدوین گردیده است ، تلاش در جهت تقویت و توسعه آموزش های فنی و حرفه ای به منظور تربیت نیروی کار ماهر توسط مراجع آموزشی ذیربط میباشد .

صنعت ساختمان کشور به لحاذ وظایف مهمی که در تامین ایمنی ، دوام ، استحکام و زیبایی محصول اصلی خود یعنی ساختمان دارد، وابسته به نیروی انسانی است.

نیرویی که اگر مجرب و ماهر باشد و در جایگاه اصلی خود به ایفای نقش بپردازد ، صنعت ساختمان و صنایع مرتبط با آن را ،به شآن و منزلتی بایسته ،نزدیک خواهد کرد.

آنچه که امروز باعث دلنگرانی است حضور بخش زیادی از نیروی کار است که بدون گذراندن دوره های آموزشی رسمی و اخذ مدارک لازم ، در این صنعت رو به رشد اشتغال دارند و بانقش آفرینی خود، هم برای حرفه خود دردسر می آفرینند و هم برای سلامت و ایمنی خودشان.

هرچند در موضوع آموزش نیروی کار ماهر ، در شرح وظایف قانونی سازمان نظام مهندسی نمیباشد ، اما بوضوح دیده میشود که سازمان و بدنه اصلی آن یعنی اعضای سازمان مهندسی جور عواقب این عدم آگاهی و عدم آموزش نیروهای کاری را به دوش میکشند ، (در مسائل فنی و حوادث ساختمانی کاملا" مشهود است ) لذا حضور فعال سازمان در این مقوله را میطلبد،  لزوم تعامل و رایزنی با عموم مراجع ذیربط در این موضوع خطیر و به ویژه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و نیز هنرستانهای فنی و حرفه ای و همراهی و همکاری با ایشان و حتی در گامی جلوتر استفاده از پتانسیل فنی اعضاء در این آموزش ها راهکاری مناسبی میتواند باشد که بازهم هرچند ایجاد اشتغال از وظایف سازمان نیست ، به نوعی میتواند شرایط ایجاد اشتغال برای اعضا فراهم نماید.

در غایت امر  هدف نهایی بهره بردن از نیروی کار به معنای واقعی ماهر و آموزش دیده است تا هم دغدغه های فنی در اجرا کاهش یابد و هم دغدغه های ایمنی .

امیدوارم این مقوله جایی در میان تصمیمات و پیگیریهای هیآت مدیره آینده داشته باشد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی