مشاوره و خدمات مهندسی و مدیریت ساخت

پروانه ساخت،اجرا،اخذ پایان کار تا کلید تحویل توسط مهندسین مجرب پایه یک سازمان نظام مهندسی

مشاوره و خدمات مهندسی و مدیریت ساخت

پروانه ساخت،اجرا،اخذ پایان کار تا کلید تحویل توسط مهندسین مجرب پایه یک سازمان نظام مهندسی

مشاوره و خدمات مهندسی و مدیریت ساخت

انجام کلیه خدمات مهندسی با مجوز رسمی از وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان :
- تهیه نقشه های اولیه ویلا، مسکونی، مجتمع تفریحی،مجتمع مسکونی، آپارتمان و..
- تهیه پروانه ساختمانی و امور اداری در شهرداری ها و دهیاری ها و نظام مهندسی و..
- ساخت و اجرا توسط اکیپ اجرایی مناسب
- برآورد ریالی اجرا قبل از شروع و مدیریت هزینه
- مشاوره تخصصی با حضور متخصص و کارشناس ارشد درحوزه حقوقی و املاک و مستغلات قبل از خرید، قبل از ساخت، حین ساخت و قبل از فروش

پیام های کوتاه
پیوندها

چندی پیش یکی از دوستانم که همکار ما در بخش نظارت سازمان میباشند ، بیان داشتند که بعلت گزارش بازدید کارشناسان ماده 35 بابت یکی از ساختمانهایش به کمیته انضباطی فرا خوانده شده است ، وقتی بیشتر جویای موضوع شدم ، متوجه شدم که یکی از دلایل اصلی فراخوانن ایشان به کمیته انضباطی ، بندی از نامه بوده که اشاره به عدم استاندارد بودن بلوک های پلی استایرن سقفی استفاده شده در سقف ها میباشد ، جالب اینجاست که همکار ناظر عزیز تاییدیه مرغوبیت مصالح مذکور را از صاحب کار دریافت داشته و با همان تاییدیه از مشمول شدن حکم کمیته انضباطی تبرئه گردید.

این میان موضوعی به ذهن من متبادر گردید : کارشناس محترم ماده 35 مسلما" از روی بازدید چشمی ، درخصوص عدم مرغوبیت بلوکهای پلی استایرن قضاوت ننموده است ، که اگر اینچنین باشد مشکل در تشخیص ایشان است  که اصولا" این نوع تشخیص حتی غیر قابل عنوان کردن است ، پس به احتمال زیاد مثل همه ما مهندسان با کنترل وضعیت اشتعال نمونه بلوک در کارگاه عدم مرغوبیت بلوک پلی استایرن را تشخیص داده است..

حال سوال اینجاست : تشخیص کارشناس ماده 35 (نماینده اداره راه و شهرسازی) اشتباه است ؟!!

                      تاییدیه مرغوبیت کالا که توسط صاحب کار از فروشنده یا تولید کننده دریافت شده ، مشکل دارد؟!!!

سالهاست که به طور مستمر ، هم از جانب سازمان و هم از سوی دیگر نهادهای دست اندرکار درمسائل و موضوعات مرتبط باصنعت ساختمان ، برضرورت جلوگیری از واردات مصالح ساختمانی نامرغوب و همچنین تولید و مصرف مصالح غیراستاندارد ، تاکید شده و می شود و البته هیچگاه ، این گره کور گشوده نشده  و همچنان ایمنی ، دوام ، استحکام و زیبایی ساخت و سازها ، درمعرض این تهدید ویرانگر قرار دارد.

بلی این درست است که مهندسان بایستی به نسبت اطلاعی که از خطرات مصالح نامرغوب و غیر استاندارد دارند، با جدیت بر میثاق خود در موضوع صیانت از سلامت و ایمنی شهروندان پای بند باشند ، ولی  آیا یک مهندس در پای کار به عنوان آخرین کنترل کننده واقعا" بدون در اختیار داشتن حداقل وسایل لازم و شرایط کنترل آزمایشگاهی توانایی تشخیص صحیح مرغوبیت مصالح را دارد که اینچنین مورد خطاب کمیته انضباطی قرار گیرد و حتی مشمول محکومیت گردد؟

پس نقش سازمان ملی استاندارد در این میان چیست ؟ و کجای کار قرار دارند ؟ چگونه میشود که مصالح غیر استاندارد مجوز فروش پیدا می کنند؟

همانگونه که سازمان نظام مهندسی با توجه به نقش کلیدی که برای مصالح مرغوب و استاندارد قائل است، باید بتواند با تعامل درست و رایزنی با سازمان ملی استاندارد ، از پتانسیل فنی بسیار خوب اعضاء در کنترل کلیه مصالح استفاده شده در صنعت ساختمان در مرحله تولید ، نه در آخرین مرحله و پای کار، بهره برده و با این کار هم ضریب اطمینان کنترل تولید و مرغوبیت مصالح بالاتر رفته ، هم جایی برای جولان مبحث مصالح نامرغوب و غیر استاندارد باقی نخواهد ماند.

به امید روزهایی سرشار از امنیت و کیفیت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی