مشاوره و خدمات مهندسی و مدیریت ساخت

پروانه ساخت،اجرا،اخذ پایان کار تا کلید تحویل توسط مهندسین مجرب پایه یک سازمان نظام مهندسی

مشاوره و خدمات مهندسی و مدیریت ساخت

پروانه ساخت،اجرا،اخذ پایان کار تا کلید تحویل توسط مهندسین مجرب پایه یک سازمان نظام مهندسی

مشاوره و خدمات مهندسی و مدیریت ساخت

انجام کلیه خدمات مهندسی با مجوز رسمی از وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان :
- تهیه نقشه های اولیه ویلا، مسکونی، مجتمع تفریحی،مجتمع مسکونی، آپارتمان و..
- تهیه پروانه ساختمانی و امور اداری در شهرداری ها و دهیاری ها و نظام مهندسی و..
- ساخت و اجرا توسط اکیپ اجرایی مناسب
- برآورد ریالی اجرا قبل از شروع و مدیریت هزینه
- مشاوره تخصصی با حضور متخصص و کارشناس ارشد درحوزه حقوقی و املاک و مستغلات قبل از خرید، قبل از ساخت، حین ساخت و قبل از فروش

پیام های کوتاه
پیوندها

آشنایی با آزمونهای PE و FE


قسمت_دوم


پیشتر به معرفی این آزمونها و مقایسه آنها با آزمون های داخل کشور پرداختیم در این پست اطلاعات بیشتری در این مورد داده می شود. 


مزایای استفاده از PE نسبت به FE :


✨مهندسین دارای  مدرک PE برای کاریابی در خارج از کشور نسبت به مهندسین دارای FE دارای اولویت میباشند و برای تاسیس شرکت مهندسی هم لازمه آن داشتن مدرک PE میباشد. 

 اگر آخرین مدرک مهندسی شما لیسانس باشد حداقل 5 سال لازم است تا از مدرک فارغ التحصیلی مهندسین گذشته باشد تا اجازه شرکت در آزمون FE را داشته باشد. داشتن مدرک فوق لیسانس یا دکتری جای دو سال تجربه کار قبول میشود یعنی با حساب این مدارک نیاز به حداقل 3 سال از گذشتن مدرک فارغ التحصیلی کارشناسی شما بگذرد تا مجاز به شرکت در آزمون FE باشید .

    اخیرا شرط شرکت در آزمون PE این میباشد که حداقل یک معرف در کشور آمریکا داشته باشند چرا که NCEES با این فرد در ارتباط با مهارت های کاری این شرکت کننده سوال میکنند تا مطمئن شوند که این فرد صلاحیت شرکت در آزمون را دارد یا خیر.

    NCEES مستقیما بایست مدارک مهندسین ایرانی از جمله ریز نمرات را ارزیابی کند و این مدارک باید مستقیما از طرف دانشگاه داخل ایران به دست NCEES رسانده شود که این مرحله ارزیابی حدود 4 ماه به طول می انجامد. ارزیابی اولیه توسط مرکز امتجانی مربوطه انجام میپذیرد.

     آزمون FE به صورت جزوه بسته و CBT یعنی به صورت کامپیوتری میباشد اما آزمون PE به صورت کاغذی  و جزوه باز برگزار میشود.

    در برخی از ایالات کشور آمریکا داشتن مدرک SE یا همان   Structural Engineering لازم میباشد.

نحوه شرکت در آزمون

در ایران سازمان سنجش چند سالیست که آزمون برگزار میکند  در حالیکه در وبسایت NCEES اسمی از ایران به عنوان نمایندگی برگزاری آزمون برده نشده است و مدارک قبولی در آزمون سازمان سنجش را قانونی نمیداند .

بنابراین لازم است مهندسین از طریق مستقیم یکی از نمایندگی های ذکر شده در وبسایت NCEES برای ثبت نام اقدام فرمایند که در نزدیکی ایران دو مرکز نمایندگی نزدیک به ایران وجود دارد یکی دانشگاه شارجه امارات و دیگری دانشگاه تکنیکال استانبول که از بین این دو دانشگاه آمریکایی شارجه امارات بیشتر توصیه میشود. بنابراین برای ثبت نام کافیست به این صفحه از دانشگاه شارجه مراجعه بفرمایید.


💢قبلا آزمون FE فقط دو بار در سال بود اما الان در طول سال هر روزی که مهندسان خواستند امتحان بدهند این امکان را NCEES از طریق مراکز نمایندگی آن فراهم کرده است که محدودیت از این بابت وجود نداشته باشد.معمولا پیشنهاد میشود یک ماه بعد از اینکه مدارکشان از سوی NCEES تائید شد برای ثبت نام در امتحان اقدام کنند. تعداد کل سوالات در آزمن FE ، 120 سوال است که 60 سوال صبح و 60 سوال عصر که برای هر سوال 2 دقیقه زمان است. برای مهندسان راه و ساختمان 15 موضوع در امتحان می آید که برای هر موضوع تعداد سوالات متفاوت است. 

ملاک قبولی در آزمون اینست که به حداقل 70% از سوالات آزمون جواب صحیح داده شود. (نمره منفی ندارد) البته در مواردی NCEES نمره های شرکت کنندگان را به صورت سهمی گون آمار میگیرد و اگر خیلی سخت یا آسان بود این درصد را به نسبت میانگین درصد نتایح شرکت کنندگان کم یا زیاد میکند. نتایج آزمون بین 7 تا 10 روز پس از برگزاری آزمون به صورت اینترنتی قابل مشاهده است.


منبع : Civil808


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی