مشاوره و خدمات مهندسی و مدیریت ساخت

پروانه ساخت،اجرا،اخذ پایان کار تا کلید تحویل توسط مهندسین مجرب پایه یک سازمان نظام مهندسی

مشاوره و خدمات مهندسی و مدیریت ساخت

پروانه ساخت،اجرا،اخذ پایان کار تا کلید تحویل توسط مهندسین مجرب پایه یک سازمان نظام مهندسی

مشاوره و خدمات مهندسی و مدیریت ساخت

انجام کلیه خدمات مهندسی با مجوز رسمی از وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان :
- تهیه نقشه های اولیه ویلا، مسکونی، مجتمع تفریحی،مجتمع مسکونی، آپارتمان و..
- تهیه پروانه ساختمانی و امور اداری در شهرداری ها و دهیاری ها و نظام مهندسی و..
- ساخت و اجرا توسط اکیپ اجرایی مناسب
- برآورد ریالی اجرا قبل از شروع و مدیریت هزینه
- مشاوره تخصصی با حضور متخصص و کارشناس ارشد درحوزه حقوقی و املاک و مستغلات قبل از خرید، قبل از ساخت، حین ساخت و قبل از فروش

پیام های کوتاه
پیوندها

آشنایی با آزمون های  FE,PE


✨در آمریکا اگر یک نفر از جایی با درجه اعتبار پایین فارغ التحصیل بشود  وبتواند آزمون FE  یا همان  #The_Fundamentals_of_Engineering را قبول شود خیلی راحت ترمیتواند  کار پیدا کند تا اینکه فردی از دانشگاه استنفورد فارغ التحصیل شده باشد.  این موضوع برای سایر مهندسین در سایر کشور ها نیز صدق میکند ،  آزمونFE  توسط  The National Council of Examiners for Engineering and Surveying) NCEES)  تقریبا هر ماه برگزار میگردد که همزمان در آمریکا ، کانادا ،ژاپن ، کره جنوبی ، مصر ،امارات ، عربستان سعودی ، تایوان و ترکیه برگزار میشود و داشتن این مدرک در این کشور ها برای کاریابی یک اولویت مهم محسوب میشود . 

علت لزوم داشتن این مدرک برای کاریابی در کشور های ذکر شده اینست که این مدرک صرفا ملاکی برای ارزیابی دانش مهندسی مهندسانیست که از دانشگاه فارغ التحصیل میشوند و جز این هم نمیتوان به هر مهندسی با هر سطح مدرکی از لیسانس گرفته تا دکتری برای اعطای کار فنی مهندسی اعتماد داشت. چراکه یادگیری مباحث درسی در دانشگاه یک موضوع است اما داشتن تجارب مهندسی جهت درک مفاهیم مهندسی موضوع دیگریست.


✨قدم دوم پس از گذراندن آزم,ن #FE  ، شرکت در آزمون #PE  یا همان The Principles and Practice of Engineering exam  است که به مهندسین حق امضا میدهد. برای مهندسین برق و شیمی این مدرک خیلی شاید مهم نباشد اما برای مهندسین راه و ساختمان اگر آنها PE نداشته باشند شانس انجام خیلی از کار ها را از دست میدهند.


💢مقایسه آزمون های بین المللی ورود به حرفه با آزمون های داخلی:


در ایران نیز مشابه آزمون های FE همان پایه 3 نظام مهندسی میباشد و آزمون PE ، پایه 2 و آزمون SE پایه 1 میباشد منتها تفاوت آزمون های ورود به حرفه داخلی با خارجی در اینست که در ایران اگر مهندسی در آزمون پایه 3 قبول شد برای دریافت پایه 3 به 2 نیاز به آزمون مجدد نیست بلکه با گذراندن دوره هایی موسوم به ارتقا پایه با دریافت نمراتی میتواند برای مثال طی حداقل یکی دو سال به پایه بالاتر ارتقا یابد و از تفاوت های مهم دیگر اینست که در ایران هر مهندسی که پایه 3 خود را دریافت میکند بلافاصله حق امضا را نیز دریافت میکند که این به هیچ وجه در آزمون های بین الملللی ورود به حرفه صادق نمیباشد چراکه تازه بعد از قبولی در آزمون PE هست که میتواند این امکان را دست یابد.


✨همچنین شرط شرکت در آزمون PE گذراندن دوره های آموزشی مختلف جهت دریافت رتبه هایی به اسم PDH میباشد (Professional Development Hour (PDH . دقیقا همانطور که در ایران نیز برای ارتقا پایه به شرکت در چنین دوره های نیازمندیم. بنابراین با مقایسه این دو آزمون در میابیم آزمون های بین المللی نسبت به آزمون ورود به حرفه داخلی دارای سخت گیری بیشتری در ارتقا پایه میباشند چراکه علاوه بر لزوم به حدنصاب رساندن PDH نیاز به شرکت در آزمون مجزایی برای دریافت PE  مهندسی نیز میباشد.


از نکات جالب توجه در آزمون های بین المللی مهندسی استفاده از منابع کمک آموزشی شبیه به آنچیزیست که در آزمون های داخل ایران از آنها برای قبولی در آزمون کمک میگیریم برای مثال دو نمونه کلید واژه و ماشین حساب های مهندسی. البته برای استفاده از ماشین حساب مهندسی NCEES مهندسان را محدود به استفاده از مدل های خاصی از ماشین حاسب میکند.


منبع: Civil808

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی